Prøvelapper



Selv om jeg elsker oldemorruter er det fint å variere litt. Så denne gangen dro jeg fram noen skikkelig gamle heklebøker og prøvde meg fram til blomster som kunne passe til babypleddet.

Denne blomsten var morsom, men jeg slet med å få den plassert fin inne i ei rute. Et alternativ var å sy den på ei rute. Blomsten utgikk glatt da jeg støtte på ordet SY.


Julestjerna var fin, litt jul, men knall rød. Den utgikk fordi garnet gjorde at blomsten ble litt slapp og kronbladene vred seg og det ble store hull.
Tror denne blomsten kan bli fin ved bruk av Finull og i mange farger, kanskje en hel blomstereng?



De røde blomstene i pleddet blir derfor den over som kalles African Rose. Det er en veldig populær hekleblomst og finnes mange mønster på denne på nettet.


Som rosa blomst i midten av pleddet, prøvde jeg meg på en med litt luft først, men det ble litt vel mye luft. Ungen ville sikkert klart å stappe hele foten igjennom de hullene der.




Da var det bare å finne en blomst som var litt tettere. Valget falt på Emmalynn Square 12" av Carolyn Christmas.


Kommentarer

  1. jeg likte best den juleblomsten du skrev om sying. Noe som er helt uaktuelt for meg også. Nydelig rute da.
    Klem

    SvarSlett
  2. For en fin blogg! Denne skal jeg lese oftere!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for for at du tar deg tid til å legge inn en kommentar.
Det er kjempehyggelig og jeg leser alle kommentarer.

Populære innlegg